ΟΙ ΜΕΤΟΠΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

 

 Κείμενα

Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη;

Η Ιστορία της

Ο Παρθενώνας

Τα αετώματα του Παρθενώνα

Οι Μετόπες του Παρθενώνα

Η Ζωφόρος του Παρθενώνα

Πως έγινε η ανατίναξη του Παρθενώνα

Τι είναι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα

Η Ακρόπολη στη Ρωμαϊκή εποχή

Η Ακρόπολη στο δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο

 

Εικόνες

Τέλειες αναλογίες

Τα άλλα κτίσματα της Ακρόπολης

Σύγχρονη ζωγραφική

Φωτογραφίες

 

Ποιήματα \ Στίχοι

  Ο Θείος Βράχος    «Κωστή Παλαμά»

Στου Όθωνα τα χρόνια «Νίκου Γκάτσου»

 

Οργάνωση

Κριτήρια επιλογής Θέματος

Επιδιωκόμενοι σκοποί και στόχοι

Διαδικασία προγραμματισμού και υλοποίησης του Σ.Ε.

Γνωστικοί τομείς που εμπλέκονται στο Σ.Ε.

Αξιολόγηση

Δραστηριότητες

Προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν 

 

Περιεχόμενα

   Γύρω γύρω στον Παρθενώνα, πάνω από τους εξωτερικούς κίονες βρίσκονταν εναλλάξ τα τρίγλυφα και οι μετόπες. Αντίθετα από τη ζωφόρο που φαινόταν δύσκολα πίσω από τους κίονες του ναού, οι μετόπες βλέπονταν ελεύθερα. Ήταν 92 στο σύνολό τους, 32 σε κάθε μεγάλη πλευρά του ναού και 14 σε κάθε μικρή. 
   Κάθε μετόπη είχε δύο ανθρώπινες μορφές ή σύμπλεγμα ανθρώπου και ζώου. Οι παραστάσεις είναι όλες εμπνευσμένες από τη μυθολογία. Τα θέματά τους είναι επιλεγμένα ώστε να συμβολίζουν και να θυμίζουν τους παλαιούς και τους πρόσφατους νικηφόρους αγώνες των Ελλήνων κατά των εχθρών, που απείλησαν τη γη και την ελευθερία τους.

 Η βόρεια πλευρά ιστορούσε σκηνές από τον Τρωικό πόλεμο. 
 Η νότια πλευρά ιστορούσε τον αγώνα των Ελλήνων κατά των Κενταύρων.
 Η δυτική πλευρά ιστορούσε τη μάχη των Αθηναίων με τις Αμαζόνες.
 Η ανατολική πλευρά ιστορούσε τον αγώνα των θεών του Ολύμπου εναντίον των 
Γιγάντων (Γιγαντομαχία).

Οι μετόπες της ανατολικής, της βόρειας και της δυτικής πλευράς είχαν απολαξευτεί βάρβαρα από τους Χριστιανούς όταν μετέτρεψαν τον Παρθενώνα σε χριστιανική εκκλησία (5ος - 6ος αι.μ.Χ.). Από την καταστροφή αυτή εξαιρέθηκαν οι νότιες μετόπες.
Σήμερα από τις 92 μετόπες, 39 βρίσκονται στην Αθήνα και 15 στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου. 


 

Επιστροφή στη σελίδα του Σχολείου

Web Design  by Κιοσσές Γιώργος