Γνωστικοί τομείς που εμπλέκονται στο Σ.Ε.

 

Οργάνωση

Κριτήρια επιλογής Θέματος

Επιδιωκόμενοι σκοποί και στόχοι

Διαδικασία προγραμματισμού και υλοποίησης του Σ.Ε.

Γνωστικοί τομείς που εμπλέκονται στο Σ.Ε.

Αξιολόγηση

Δραστηριότητες

Προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν

Βιβλιογραφία

 

Εικόνες

Τέλειες αναλογίες

Τα άλλα κτίσματα της Ακρόπολης

Σύγχρονη ζωγραφική

Φωτογραφίες

 

Ποιήματα \ Στίχοι

  Ο Θείος Βράχος    «Κωστή Παλαμά»

Στου Όθωνα τα χρόνια «Νίκου Γκάτσου»

 

 Κείμενα

Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη;

Η Ιστορία της

Ο Παρθενώνας

Τα αετώματα του Παρθενώνα

Οι Μετόπες του Παρθενώνα

Η Ζωφόρος του Παρθενώνα

Πως έγινε η ανατίναξη του Παρθενώνα

Τι είναι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα

Η Ακρόπολη στη Ρωμαϊκή εποχή

Η Ακρόπολη στο δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο

 

Περιεχόμενα


ΓΛΩΣΣΑ

Κείμενα και ποιήματα
1) Τι σημαίνει η λέξη "ακρόπολη"
2) "Πώς έλαβον το όνομά των αι Αθήναι" από το αναγνωστικό της 
Δ΄τάξης Δημοτικού του 1966
3) "Αθηνά η θεά της Σοφίας" του Στρατίκη
4) "Γιγαντομαχία" του Κακριδή
5) "Ο θείος Βράχος" απόσπασμα από το έργο "η φλογέρα του Βασιλιά" 
του Κ.Παλαμά
6) "Η Αθηνά στην Αθήνα" ποίημα του Κ.Παλαμά
7) "Περικλής, ο μεγάλος ηγέτης" του Στρατίκη
8) "Τα Μεγάλα Παναθήναια" από το ανθολόγιο της Γ΄ και Δ΄ τάξης του 
Δημοτικού
9) "Πώς έγινε η ανατίναξη του Παρθενώνα" του Μ.Στασινόπουλου
10) "Ειρήνη" του Αριστοφάνη (η υπόθεση του έργου)
11) "Ειρήνη" οι κωμωδίες του Αριστοφάνη σε κόμικς των Αποστολίδη και
Ακοκαλίδη

Γραμματικές και συντακτικές ασκήσεις σε προτάσεις και κείμενα σχετικά με το θέμα. 

Σκέφτομαι και γράφω:
1) "Είμαι ένα μικρό παιδί στην αρχαία Αθήνα την εποχή του Περικλή".
2) Γράφω τα συναισθήματά μου για τα Ελγίνεια μάρμαρα.
3) Γράφω ένα ποίημα για την ξενιτεμένη Καρυάτιδα.
4) Γράφω τα συναισθήματά μου για τους δυο φοιτητές που κατέβασαν τη 
γερμανική σημαία από την Ακρόπολη.



ΙΣΤΟΡΙΑ

1) Φτιάξαμε "το τρένο της ιστορίας", έναν κατάλογο με όλες τις 
ιστορικές περιόδους της Ελλάδας από την παλαιολιθική εποχή μέχρι το 
ανεξάρτητο ελληνικό κράτος όπου όλες οι χρονολογίες ορόσημα είναι 
επεξηγημένες.
2) Η ιστορία του Ιερού Βράχου.
3) Τα πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα από το βιβλίο ιστορίας της Δ΄τάξης 
Δημοτικού.
4) Αθήνα, η πόλη που γέννησε τη δημοκρατία από το βιβλίο ιστορίας της 
Δ΄τάξης Δημοτικού. 
5) Δωρικός και Ιωνικός ρυθμός.
6) Η ιστορία των Παναθήναιων.
7) Ο Παρθενώνας
τα αετώματα του Παρθενώνα
οι μετώπες του Παρθενώνα
η ζωφόρος του Παρθενώνα
8) Τι είναι τα μάρμαρα του Παρθενώνα.
9) Τα Προπύλαια.
10) Ο ναός της Αθηνάς Νίκης.
11) Το Ερέχθειο.
12) Το θέατρο του Διονύσου.
13) Η Ακρόπολη στην Ρωμαϊκή εποχή 
14) Το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μάθαμε να υπολογίζουμε τον χρόνο πριν και μετά την γέννηση του Χριστού κάνοντας προσθέσεις για γεγονότα που έγιναν προ Χριστού και αφαιρέσεις για γεγονότα που έγιναν μετά Χριστόν.


ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

1) Συζητήσαμε για το δωδεκάθεο σε σχέση με το χριστιανισμό. Οι δώδεκα θεοί 
του Ολύμπου, γέννημα του ανθρώπινου μυαλού, φορτωμένοι με όλες τις 
ανθρώπινες αδυναμίες, σε αντίθεση με τον αληθινό θεό της Χριστιανικής 
θρησκείας, που στέκει, ανώτερος και άφθαστος, πάνω απ' όλους κι απ' όλα.
2) Μιλήσαμε για τον Σωκράτη που θεωρήθηκε ιερόσυλος γιατί 
συνειδητοποίησε, πολύ πριν έρθει ο Χριστός στη γη, ότι υπάρχει κάποιος 
άλλος θεός ανώτερος και τέλειος. 
3) Διδάχθηκε εκτενέστερα το μάθημα για τον Απόστολο Παύλο, ο οποίος πήγε 
στην αρχαία Αθήνα και μίλησε στους Αθηναίους για τον "άγνωστο θεό".


ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

1) Σ' έναν παγκόσμιο χάρτη γράψαμε τις ηπείρους και τους ωκεανούς, 
τον χρωματίσαμε και εντοπίσαμε την Ευρώπη.
2) Σ' έναν χάρτη της Ευρώπης γράψαμε τις χώρες και τις θάλασσες, τον 
χρωματίσαμε και εντοπίσαμε την Ελλάδα.
3) Σ' έναν χάρτη της Ελλάδας, γράψαμε τους νομούς και τις θάλασσες, 
τον χρωματίσαμε και εντοπίσαμε την Αθήνα.
4) Σ' έναν χάρτη της Αθήνας εντοπίσαμε το λόφο της Ακρόπολης.
5) Μελετήσαμε εικόνες της Ακρόπολης από διάφορες ιστορικές εποχές.
6) "Ρύπανση. Όχι αστεία." ποίημα από βιβλίο καλοκαιρινών 
δραστηριοτήτων για παιδιά που τελειώνουν τη Δ΄τάξη.
7) "Οι κάτοικοι της Αθήνας", μελετήσαμε επαγγέλματα των αρχαίων Ελλήνων.
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

1) Ζωγραφίσαμε τον Παρθενώνα.
2) Βάψαμε το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς Αθηνάς μέσα στον Παρθενώνα.
3) Ζωγραφίσαμε την πομπή των Παναθηναίων.
4) Ζωγραφίσαμε μία Καρυάτιδα.
5) Μελετήσαμε κτίρια από άλλες χώρες που χτίστηκαν με στοιχεία της 
αρχιτεκτονικής των αρχαίων ελληνικών ναών.
6) Μελετήσαμε παραστάσεις αγγείων, ανάγλυφες πλάκες, αγάλματα
μαρμάρινα και μπρούτζινα κ.α.
7) Ζωγραφίσαμε αγγεία (γεωμετρικά, μελανόμορφα, ερυθρόμορφα και
κλασικά). 
8) Μελετήσαμε ζωγραφικούς πίνακες σύγχρονων ζωγράφων που 
εμπνεύστηκαν από την Ακρόπολη.
9) Μελετήσαμε γνωστά κτίρια της Αθήνας που χτίστηκαν τους δύο 
τελευταίους αιώνες και η αρχιτεκτονική τους είναι πολύ επηρεασμένη 
από την αρχαία ελληνική (η Εθνική Βιβλιοθήκη, το Πανεπιστήμιο, η 
Ακαδημία Αθηνών, το Ζάππειο Μέγαρο, το Εθνικό Αρχαιολογικό 
Μουσείο κ.α.).


ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ

1) Σ' έναν Παρθενώνα από μάρμαρο, δώρο κάποιου πατέρα μαρμαρά,
φτιάξαμε τα αετώματα, τις μετώπες με τα τρίγλυφα και τη ζωφόρο.
2) Ντύσαμε κούκλες "θεά Αθηνά" και "Περικλή".
3) Φτιάξαμε στολές των αρχαίων θεών για τους δύο μύθους που 
δραματοποιήσαμε.


ΜΟΥΣΙΚΗ

1) "Αθήνα", στίχοι Ν.Γκάτσος, μουσική Μ.Χατζιδάκις
2) "Στου Όθωνα τα χρόνια", στίχοι Ν.Γκάτσος, μουσική Στ.Ξαρχάκος


ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Δραματοποιήσαμε:
1) τη γέννηση της Αθηνάς από το κεφάλι του Δία.
2) τη μονομαχία της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα για την προστασία και 
την ονομασία της πόλης Αθήνας. 

.

 

Επιστροφή στη σελίδα του Σχολείου

Web Design  by Κιοσσές Γιώργος