|
1 Το οικονομικό πρόβλημα
Η υλοποίηση ενός Σ.Ε. απαιτεί κάποιους πόρους οικονομικούς γιατί η ποιότητα της εργασίας είναι ευτυχώς συνδεδεμένη με το μεράκι και δυστυχώς συνδεδεμένη με τα χρήματα. Φορείς οικονομικής υποστήριξης όπως το σχολείο, οι γονείς ή ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων μπορούν να στηρίξουν τον εκπαιδευτικό που ξεκινά ένα Σ.Ε.; Τα χρήματα που προσφέρουν (αν και όσο είναι αυτό εφικτό) δαπανούνται για τις ανάγκες των μαθητών και τις δραστηριότητες της τάξης.
Τι γίνεται όμως με τα προσωπικά έξοδα του εκπαιδευτικού; Πιστεύω ότι εφόσον τα Σ.Ε. από του χρόνου εντάσσονται επίσημα στο εβδομαδιαίο σχολικό πρόγραμμα, πρέπει να χρηματοδοτούνται από το Υπουργείο, μέσω των γραφείων εκπαίδευσης. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, με βάση μια λίστα καταγραφής των προσωπικών εξόδων του εκπαιδευτικού που υλοποίησε ένα Σ.Ε., να δίνεται ένα μέρος ή όλο το ποσό των εξόδων του. Αυτό θα αποτελούσε ένα σοβαρό βήμα προτροπής για την πραγματοποίηση "πλούσιων" Σ.Ε. από τους εκπαιδευτικούς.
2 Η έλλειψη τεχνολογικής υποδομής στα σχολεία.
Τα κακής ποιότητας φωτοτυπικά μηχανήματα, η έλλειψη υπολογιστών για μαθητική χρήση, οι φτωχές σχολικές βιβλιοθήκες και ταινιοθήκες, η έλλειψη σύγχρονων ανακλαστικών προβολέων, βιντεοκάμερας κ.α. δυσχεραίνουν το έργο του εκπαιδευτικού, όταν θέλει να προσφέρει κάτι περισσότερο και βρίσκει συνεχώς μπροστά του εμπόδια. Μια έγχρωμη φωτοτυπία της Ακρόπολης θα ήταν πολυτέλεια; Οι σύγχρονοι μέθοδοι διδασκαλίας απαιτούν και σύγχρονο εξοπλισμό των σχολείων. Η χρήση σύγχρονων μηχανημάτων έξω από τα πλαίσια του σχολείου μεταφράζεται πάλι ως οικονομικό πρόβλημα.
Εμπειρίες που αποκομίστηκαν και προτάσεις
Οι εμπειρίες του πρώτου μου Σ.Ε. είναι:
1 η μεγάλη η κούραση, αλλά και
2 η μεγάλη ευχαρίστηση κι η απόλαυση της δημιουργίας.
Τα Σ.Ε. είναι μια καινοτομία στην εκπαίδευση που απαιτεί πολλά περισσότερα από την τυπική διδασκαλία του καθημερινού μαθήματος στην τάξη. Η πρόταση που καταθέτω, είναι: Για να "περπατήσουν" σωστά, πρέπει το Υπουργείο να τους "στρώσει" το δρόμο. Αλλιώς κινδυνεύουν να υποβαθμιστούν συνειδητά από τους εκπαιδευτικούς και να γίνει η ώρα της ελεύθερης ζώνης, ώρα απασχόλησης των μαθητών πάνω στο σχολικό εγχειρίδιο που θα τους μοιράζει το Υπουργείο.
|
|