|
1 Όλοι οι μαθητές αγόρασαν από ένα χοντρό ντοσιέ γεμάτο διαφάνειες για να τοποθετούν μέσα σ' αυτό τις σελίδες της εργασίας μας.
2 Ο κάθε μαθητής ανέλαβε να ψάξει και να φέρει: α) πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο θέμα που το είχε ως αποκλειστικότητα και β) πληροφορίες, κείμενα, ποιήματα, παιχνίδια, εικόνες, φωτογραφίες και αντικείμενα για όποιο άλλο θέμα ήθελε σχετικό με την εργασία.
3 Η συγκέντρωση του υλικού έγινε μέσα σ' ένα κλίμα ενθουσιασμού και έντονης δραστηριοποίησης.. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και σε σύντομο χρονικό διάστημα συγκέντρωσαν πολύ υλικό. Ακόμη υπήρχε κι ένα δείγμα ευγενούς ανταγωνισμού μεταξύ τους αλλά και υπερηφάνειας όταν κάποιος έβρισκε κάτι πολύ σπάνιο ή σημαντικό. Βέβαια όλο αυτό το διάστημα έκανα κι εγώ την ίδια εργασία, συγκεντρώνοντας υλικό από πιο εξειδικευμένα βιβλία, από cd και από το διαδύκτιο.
4 Στη συνέχεια καλέσαμε τον κ.σύμβουλο για να μας δώσει οδηγίες και μια κατεύθυνση για να πορευθούμε σωστά στην υλοποίηση της εργασίας.
5 Κατόπιν πήρα όλο το υλικό των παιδιών στο σπίτι μου και το εμπλούτισα με το δικό μου. Το επεξεργάστηκα και το μορφοποίησα με σκοπό να κάνω απλά και ενδιαφέροντα κείμενα, σε συνδυασμό με πλούσια εικονογράφηση, που να καλύπτουν όλους τους στόχους που ανέφερα στην προηγούμενη ενότητα.
6 Όταν λοιπόν για κάποιο θέμα (π.χ. τα Παναθήναια) οι σελίδες ήταν έτοιμες, ο κάθε μαθητής έπαιρνε ένα αντίγραφο υπογεγραμμένο από τον μαθητή που έφερε τις βασικές πληροφορίες για το θέμα αυτό και το τοποθετούσε στο ντοσιέ του. Εγώ προσάρμοζα το ημερήσιο πρόγραμμα, έτσι ώστε να δουλευτούν αυτές οι σελίδες στο μάθημα που ταίριαζαν περισσότερο. Στο τέλος της χρονιάς όλα τα παιδιά είχαν στα χέρια τους το ντοσιέ τους γεμάτο με 150 σελίδες στις οποίες ήταν συγκεντρωμένο όλο το υλικό μας. Στο πίσω μέρος του ντοσιέ μπήκαν οι προσωπικές σελίδες του κάθε μαθητή, με τις εκθέσεις και τις ασκήσεις του, τις ζωγραφιές του, τη συλλογή των εικόνων του κ.α. Τα παιδιά αισθάνονταν τη χαρά της δημιουργικής μάθησης μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους σ' ένα πρωτόγνωρο γι' αυτά έργο.
7 Παράλληλα με το προσωπικό ντοσιέ του κάθε μαθητή για την υλοποίηση του Σ.Ε.:
Διαμορφώθηκαν στην τάξη τμήματα των τοίχων με υλικό που αφορούσε το θέμα: α) το τρένο της ιστορίας, β) φωτογραφίες με τα εκθέματα του Μουσείου Ακρόπολης, γ) κάρτες από την Ακρόπολη.
Συγκεντρώθηκαν βιβλία στη βιβλιοθήκη της τάξης κι έγινε το ράφι της Αρχαίας Ελλάδας.
Φτιάχτηκε ειδική γωνιά στην τάξη όπου συγκεντρώσαμε αντικείμενα σχετικά με το θέμα (αγαλματάκια, αγγεία, κατασκευές, ακόμη κι έναν μικρό μαρμάρινο Παρθενώνα). Έτσι στήσαμε μια αξιόλογη έκθεση.
8 Επειδή η Ακρόπολη είναι κάτι μακρινό και δεν μπορούσαμε να έχουμε άμεση επαφή με το κύριο αντικείμενο της εργασίας μας, χρησιμοποίησα πολλές εικόνες. Έδωσα μεγάλη βαρύτητα στις εικόνες που συνοδεύουν τα κείμενα της εργασίας, αλλά και σ' αυτές που τοποθετήθηκαν σε ειδικά σημεία της τάξης. Το κάθε παιδί έκανε και την προσωπική του συλλογή φωτογραφιών στις τελευταίες σελίδες του ντοσιέ του. Επίσης έφτιαξα μια σειρά εικόνων σε 50 διαφάνειες που σχετίζονται με τα ανάλογα κείμενα της εργασίας και τις μελετούσαμε με τη χρήση του ανακλαστικού προβολέα. Έγινε προβολή βιντεοταινιών σχετικών με το θέμα. Εικόνες πολλές είχαμε και από τα βιβλία που συγκεντρώσαμε στο "ράφι της Ακρόπολης" τα οποία τα παιδιά δανείζονταν εκ περιτροπής.
9 Τέλος, πολλά παιδιά έψαξαν στο διαδύκτιο και βρήκαν ιστοσελίδες πολύ ενδιαφέρουσες για το θέμα της εργασίας μας. Έδωσαν τα στοιχεία τους και στους υπόλοιπους μαθητές παροτρύνοντάς τους να κάνουν το ίδιο.
|
|