|
1. Ο στόχος της γνώσης μας δεν είναι αποκλειστικά η Ακρόπολη της Αθήνας, αλλά με επίκεντρο αυτήν η μελέτη όλης της κλασικής περιόδου μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της αρχαίας ελληνικής ιστορίας. Οι γνώσεις είναι πολλές και στενά συνδεδεμένες μεταξύ τους. Κινούμαστε γύρω από την Ακρόπολη στην κλασική εποχή. Απλωνόμαστε και σε όλη την αρχαία ιστορία. Ξεφεύγουμε ακόμη περισσότερο και μελετάμε διαχρονικά την ιστορία της Ακρόπολης, της Αθήνας και κατ' επέκταση της Ελλάδας, κάνοντας εκτενείς αναφορές σε όλα τα "βαγόνια του τρένου της ιστορίας μας", όπως ρωμαϊκή εποχή, βυζάντιο, φραγκοκρατία, τουρκοκρατία και νεότερη ελληνική ιστορία. Φανταστείτε λοιπόν ότι στο ταξίδι μας με το τρένο της ιστορίας έχουμε θέσεις στο βαγόνι της κλασικής αρχαιότητας. Όμως επειδή είμαστε ανήσυχοι επιβάτες, κάνουμε βόλτες συνεχώς σ' όλα τα βαγόνια του τρένου.
2. Η προτροπή των μαθητών στην έρευνα, αξιολόγηση και συλλογή πληροφοριών και υλικού για την εργασία, από βιβλία, cd, διαδύκτιο, μέσα μαζικής ενημέρωσης κ.α.
3. Η απόκτηση γνώσεων και κριτικής σκέψης για επίκαιρα θέματα που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με το θέμα μας όπως: α) "τα Ελγίνεια μάρμαρα", β) η διάσπαρτη αρχαία ελληνική κληρονομιά στα μουσεία του κόσμου (Μ.Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ν.Υόρκη κ.α.), γ) η αναστήλωση της Ακρόπολης και η αποπεράτωση του νέου Μουσείου Ακροπόλεως εν όψη των Ολυμπιακών αγώνων του 2004, δ) οι καταστροφικές συνέπειες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Αθήνας ακόμη και στα αρχαία κτίσματα, ε) Η αξία της απέραντης αρχαίας ελληνικής γλώσσας, που είναι μια από τις λίγες πρωτογενείς γλώσσες στη γη, και η σχέση της με τη δημοτική.
4. Η απόκτηση γνώσεων σε εμπλεκόμενους τομείς όπως, η αρχιτεκτονική, η γλυπτική, η αγγειοπλαστική, η ζωγραφική, το θέατρο, η μουσική κ.α.
5. Η ανάπτυξη καλλιτεχνικών δεξιοτήτων στα πλαίσια των εικαστικών μαθημάτων με ζωγραφιές και κατασκευές σχετικές με το θέμα. Η καλλιτεχνική δραστηριοποίηση των μαθητών στο χώρο του θεατρικού παιχνιδιού και της μουσικής.
6. Η ανοικοδόμηση της αγάπης για το μάθημα της ιστορίας, η κατανόηση της αξίας του και της σχέσης του με την επικαιρότητα. Η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών απέναντι σε ιστορικά γεγονότα, κοινωνίες, πολιτεύματα, πρόσωπα, ζητήματα, αποφάσεις κ.α.
|
|