ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Με το τέλος της εργασίας θεωρήσαμε σκόπιμο να αξιολογήσουμε την
επίτευξη των στόχων που τέθηκαν στην αρχή . Έτσι δώσαμε αρχικά ένα
σταυρόλεξο για να αξιολογήσουμε τις γνώσεις που αποκόμισαν οι μαθητές
από την επεξεργασία του θέματός μας . Όταν ολοκληρώθηκε η εργασία ,
δώσαμε στα παιδιά ένα ερωτηματολόγιο για να εκτιμήσουμε αν ήταν θετική η
στάση τους για το σχέδιο εργασίας που εκπονήθηκε . Διαπιστώσαμε ότι τόσο οι
γνώσεις που απέκτησαν όσο και η εμπειρία όλης αυτής της διαδικασίας ήταν
εξαιρετικά εποικοδομητική . Αυτό είχε ήδη γίνει κατανοητό από εμάς σ' όλη τη
διάρκεια πραγμάτωσης του σχεδίου , βλέποντας
τον τρόπο με τον οποίο
ανταποκρίνονταν τα παιδιά .
Κάνοντας λοιπόν μια αναδρομή στην πορεία όλης της εργασίας μας διαπιστώσαμε ότι :
- Οι μαθητές μας χρησιμοποίησαν τα γνωστά και οικεία στοιχεία για τη διερεύνηση καινούριων γνωστικών πεδίων και σχέσεων , γεγονότων που συνέβησαν στο παρελθόν , αλλά και αυτών που πρόκειται να συμβούν στο μέλλον .
- Με το σχέδιο εργασίας που εκπονήσαμε πέρασαν σε ανώτερες στρατηγικές μάθησης : έμαθαν να συνεργάζονται , να αποκτούν τη γνώση μέσα από έρευνα , να συμμετέχουν όλα ανεξαιρέτως , ανάλογα με τις δεξιότητές τους και να αποκτούν παράλληλα νέες ικανότητες και κυρίως η στάση τους απέναντι στη μάθηση - που δεν είναι πια παθητική αλλά γίνεται ενεργητική - να τους γεμίζει ικανοποίηση και χαρά .
|