|
"Ο γεωργός και τα παιδιά του" , μύθος του Αισώπου που αναδεικνύει την αξία της εργασίας για τον άνθρωπο
"Οι δώδεκα μήνες και το βαρέλι τους" από το βιβλίο Γλώσσας της Β' τάξης , τεύχος 3ο , σελ. 64 . Μετά την επεξεργασία ακολούθησε δραματοποίηση , όπου τα παιδιά του κάθε τμήματος έδωσαν τη δική τους εκδοχή .
"Γλυκό τσαμπί σταφύλι" της Μ. Γουμενοπούλου , απ' την προσέγγιση του οποίου αναδύθηκε η αξία της ειρήνης , ως έννοιας , και επισημάνθηκε η δυνατότητα συμμετοχής των παιδιών στην κατάκτησή της .
Γραμματικές ασκήσεις :
"Το άτακτο σταφύλι και το ζηλιάρικο σταφυλάκι" . Στο πρώτο , ζωγραφίσαμε ένα σταφύλι με 24 ρώγες , όπου κάθε ρώγα αντιστοιχούσε και σ' ένα γράμμα της αλφαβήτου . Τα παιδιά , χωρισμένα σε ομάδες , προσπαθούσαν να βρουν λέξεις που ν' αρχίζουν απ' αυτά και να είναι σχετικές με το αμπέλι . Ζητήθηκε να γράψουν αυτές τις λέξεις με κεφαλαία . Στο "ζηλιάρικο σταφυλάκι"
οι μαθητές έγραψαν τις ίδιες λέξεις με μικρά γράμματα . Έπειτα ομαδοποιήθηκαν και σχηματίστηκε το
"γλωσσάρι του τρύγου"
. Ένα ανάλογο ζωγραφισμένο γλωσσάρι αναρτήθηκε σε τοίχο της αίθουσας , όπου τα παιδιά ελεύθερα συμπλήρωναν λέξεις σχετικές με το θέμα μας όποια στιγμή θέλανε .
Γραμματικές ασκήσεις με τη χρήση λέξεων από το
γλωσσάρι μας .
Σταυρόλεξο που κλήθηκαν να το λύσουν αξιοποιώντας τις εμπειρίες και τις γνώσεις που αποκόμισαν απ' όλες τις δραστηριότητές τους .
Γραπτή έκφραση :
"Η ιστορία του κρασιού"
. Το θέμα δόθηκε μετά από επίσκεψη στο οινοποιείο .
"Η αλεπού και τα σταφύλια" , "σκέφτομαι και γράφω" με τη χρήση εικόνων . Αυτό πραγματοποιήθηκε προτού διδαχθεί ο αντίστοιχος μύθος .
"Γλυκό τσαμπί σταφύλι" . Μ' έναυσμα το
συγκεκριμένο ποίημα ζητήθηκε από τους μαθητές να γράψουν λέξεις που σκέφτηκαν και να τις αξιοποιήσουν στη δημιουργία ενός δικού τους κειμένου .
Γραπτή περιγραφή διάσημων πινάκων ζωγραφικής με θέμα τον τρύγο και το σταφύλι .
Ευχαριστήριο γράμμα στην κεραμίστρια που μας βοήθησε να κατασκευάσουμε τα δικά μας σκεύη σερβιρίσματος του κρασιού .
(Γράμμα 1)
(Γράμμα 2)
Τα "σκέφτομαι και γράφω" που προαναφέρθηκαν , διεξάγονταν κατά κανόνα ομαδικά .
Παροιμίες , αινίγματα :
Μετά τη διδασκαλία του μαθήματος :
"Παροιμίες για τους μήνες" τα παιδιά ανάμεσα σε διάφορες παροιμίες που συνέλεξαν με τη βοήθειά μας , ξεχώρισαν αυτές που σχετίζονταν με το θέμα μας και τις ζωγράφισαν . Κατόπιν - πάντα κατά ομάδες - δημιούργησαν τα δικά τους αινίγματα
|